• +32 797 05 05
  • info@med-mydlice.pl
  • Dąbrowa Górnicza, ul. Ludowa 7

Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

 I WSTĘP

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych w szczególności za pośrednictwem Witryny internetowej med-mydlice.pl (dalej: Witryną), jest NZOZ Przychodnia-Lekarska Med-Mydlice s.j. z siedzibą przy ul. Ludowej 7, 41-310 Dąbrowa Górnicza zwana dalej: Administratorem.
  2. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu e-mail: info@med-mydlice.pl
    Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
  3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych zwanego w treści: IOD, z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących użytkownikom zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@med-mydlice.pl.
  4. Państwa dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
  • W trakcie wizyty w Witrynie dochodzi do gromadzenia:
  • danych osobowych przekazywanych przez użytkownika Witryny,
  • danych pozyskiwanych i rejestrowanych automatycznie.
  • Cel i zakres danych osobowych wykorzystywanych przez Administratora został szczegółowo wskazany w dalszej części polityki prywatności.

II GROMADZONE DANE – INFORMACJE PODSTAWOWE

  1. Poniższe informacje odnoszą się do wszystkich wskazanych w rozdziale III i IV sposobów wykorzystywania przez Administratora przekazywanych przez Państwa  danych osobowych.
  2. Państwa dane nie będą wykorzystywane do podejmowania decyzji opartych wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych, w tym profilowania w rozumieniu art. 22 RODO.
  3. Z zachowaniem wszelkich gwarancji bezpieczeństwa danych, dane osobowe przetwarzane za pośrednictwem Witryny mogą być przekazywane – oprócz osobom upoważnionym przez Administratora – innym podmiotom, w tym:
  4. podmiotom uprawnionym do ich otrzymywania zgodnie z przepisami prawa,
  5. podmiotom przetwarzającym je w imieniu Administratora, np. dostawcom usług technicznych, dostawcom usług analitycznych, podmiotom świadczącym usługi doradcze,
  6. innym administratorom danych w zakresie niezbędnym do wykonania umowy, realizacji usług i wymogów prawnych, np. kancelariom notarialnym lub prawnym, kontrahentom realizującym usługi na rzecz Administratora na podstawie zawartych umów.
  7. Administrator, w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania umowy, może przekazywać Państwa dane osobowe do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (dalej: EOG), które gwarantują wysoki stopień ochrony danych osobowych. Gwarancje te wynikają w szczególności ze zobowiązania do stosowania standardowych klauzul umownych przyjętych przez Komisję Europejską. Administrator może także przekazywać dane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które nie zapewniają odpowiedniego stopnia ochrony. Administrator zapewnia jednak, że transfer realizowany jest w sposób bezpieczny, kontrolowany i zabezpieczony jest stosownymi umowami z ich odbiorcami, spełniającymi warunki określone w rozdziale V RODO.
  8. Administrator informuje, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem Witryny każdej osobie, której dane dotyczą, przysługuje prawo złożenia wniosku w sprawie:
  9. dostępu do danych (informacja o przetwarzaniu danych osobowych lub kopia danych),
  10. sprostowania danych (gdy są one nieprawidłowe),
  11. usunięcia danych osobowych (prawo do bycia zapomnianym),
  12. ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  13. przenoszenia danych do innego administratora,
  14. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, w sytuacji, kiedy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora,
  15. wycofania zgody w przypadku, gdy Administrator będzie przetwarzał dane osobowe w oparciu o zgodę, w dowolnym czasie i w dowolny sposób, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem – na zasadach określonych w RODO.
  • Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo złożyć skargę do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, https://uodo.gov.pl/pl/83/155), jeżeli uważa, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się niezgodnie z przepisami.
  • Dane zostały pozyskane przez Administratora bezpośrednio od Państwa. Administrator może również przetwarzać dane osobowe innych osób, przekazane przez użytkownika podczas korzystania z usług opisanych w polityce prywatności.

III DANE OSOBOWE PRZEKAZYWANE PRZEZ UŻYTKOWNIKA

III. 1. KONTAKT MAILOWY LUB TELEFONICZNY

  1. Administrator przetwarza dane osobowe, w szczególności imię i nazwisko oraz numer telefonu kontaktowego lub adres poczty elektronicznej oraz inne informacje przekazane przez Państwa, w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem udostępnionego w Witrynaie numeru telefonu kontaktowego i adresu e-mail (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “prawnie uzasadniony interes”.

Jeżeli w ramach prowadzonej komunikacji, przekazują nam Państwo informacje stanowiące szczególne kategorie danych (np. informacje o stanie zdrowia w celu umówienia wizyty, uzyskania recepty lub skorzystania z innych świadczeń opieki zdrowotnej), wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – “zgoda”.

  • Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
  • czas niezbędny do realizacji zapytania lub obsługi zgłoszenia, w tym do udzielenia odpowiedzi na przesłaną korespondencję lub przekazane podczas rozmowy telefonicznej zgłoszenie/pytanie,
  • czas do momentu wycofania zgody przez użytkownika (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).
  • Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD (za pośrednictwem wskazanych powyżej danych kontaktowych). Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
  • Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania danych osobowych może być brak możliwości udzielenia odpowiedzi lub realizacji zapytania.

III. 2. FORMULARZ KONTAKTOWY DLA PACJENTÓW

  1. Administrator może gromadzić dane osobowe, w szczególności:
  2. imię,
  3. nazwisko,
  4. datę urodzenia,
  5. numer telefonu kontaktowego,
  6. nazwę leku, dawkę oraz potrzebną ilość opakowań – w przypadku zamiaru uzyskania recepty,
  7. rodzaj porady oraz datę planowanej wizyty – w przypadku potwierdzenia wizyty lub jej odwołania,
  8. adres IP,
  9. inne informacje przekazane przez Państwa za pomocą formularza.
  10. Administrator przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do obsługi zgłoszeń i realizacji zapytania, w tym udzielania odpowiedzi na pytania zadawane za pośrednictwem „Formularza kontaktowego dla Pacjentów Sante Clinic” (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “prawnie uzasadniony interes”.

Jeżeli w ramach prowadzonej komunikacji, przekazują nam Państwo informacje stanowiące szczególne kategorie danych (np. informacje o stanie zdrowia w celu umówienia wizyty, uzyskania recepty lub skorzystania z innych świadczeń opieki zdrowotnej), wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielania odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – “zgoda”.

  • Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
  • czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane przez użytkownika za pomocą formularza kontaktowego,
  • czas do momentu wycofania zgody przez użytkownika (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych).
  • Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.
  • Podanie wskazanych w formularzu kontaktowym danych jest dobrowolne, ale niezbędne dla udzielenia odpowiedzi na przesłane pytanie lub dla właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości wysłania użytkownikowi odpowiedzi.
  •  

III. 3. FORMULARZ ANKIETY OCENY USŁUG PORADNI I PRACY LEKARZY

  1. Administrator informuje, że ankiety oceny usług poradni i pracy lekarzy co do zasady są anonimowe i nie dochodzi do przetwarzania danych osobowych.
  2. Administrator może gromadzić dane osobowe wyłącznie we wskazanych poniżej przypadkach:
  3. Jeśli zechcą Państwo uzyskać od nas dodatkowe informacje na temat opinii przekazanej w ramach ankiet oceny poradni i pracy lekarzy i przekażą nam swoje dane osobowe (w szczególności adres e-mail, numer telefonu). Dane będziemy wykorzystywać jedynie w celu udzielenia odpowiedzi na pytania przekazane w treści ankiety (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – “prawnie uzasadniony interes”.

Jeżeli w treści ankiety, przekazują Państwo informacje stanowiące szczególne kategorie danych (np. informacje o stanie zdrowia), wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia i realizacji zapytania, w tym prowadzenia komunikacji i udzielenia odpowiedzi (podstawa prawna – art. 9 ust. 2 lit. a RODO) – “zgoda”. Przekazanie danych kontaktowych jest dobrowolne, ale niezbędne do udzielenia odpowiedzi.

  • Administrator ma prawo do przetwarzania danych osobowych przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów. W zależności od podstawy prawnej będzie to odpowiednio:
  • czas niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie przesłane przez Państwa w treści ankiety oceny,
  • czas do momentu wycofania zgody (w tym do momentu wycofania zgody na wykorzystanie szczególnych kategorii danych oraz do momentu wycofania zgody na otrzymywanie informacji handlowych).
  • Wycofanie zgody może odbyć się w szczególności przez kontakt z Administratorem lub IOD. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem wykorzystania danych w okresie, kiedy zgoda obowiązywała.

IV. DANE GROMADZONE AUTOMATYCZNIE

  1. Korzystanie z Witryny wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, które są automatycznie zapisywane w dziennikach zdarzeń.
  2. W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników. W szczególności są to: adres IP, rodzaj i nazwa urządzenia, data i czas odwiedzin naszego Witryny, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym.
  3. Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.
  4. Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora do administrowania Witryną.
  5. Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy, wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa Witryny oraz wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z Witryny przez użytkowników.
  6. Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Witryny i analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Witryną oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna – art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  7. Witryna wykorzystuje do swego działania pliki cookies. Więcej informacji na ten temat znajduje się w „Polityce cookies” dostępnej na stronie: https://www.sante-cm.pl/polityka-cookies/.

V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Niniejsza polityka prywatności ma charakter informacyjny i dotyczy w szczególności Witryny dostępnego pod adresem https://med-mydlice.pl
  2. Witryna może zawierać odnośniki do innych stron internetowych, w tym do stron współpracujących z Administratorem partnerów i innych podmiotów zewnętrznych. Administrator zaleca, aby każdy użytkownik, po przejściu na inne strony, zapoznał się z obowiązującymi tam politykami prywatności.
  3. Administrator zastrzega możliwość wprowadzenia zmian w obowiązującej polityce prywatności w szczególności w przypadku:
  4. rozwoju technologii,
  5. zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym w zakresie ochrony danych osobowych lub bezpieczeństwa informacji,
  6. rozwoju Witryny.
  7. zmianach w treści polityki prywatności Administrator powiadomi użytkowników poprzez zamieszczenie komunikatu na stronie Witryny.